Programmeerlessen Scratch


A. Scratchlessen beginners

B. Scratchlessen gevorderden

C. Belangrijke weetjes

Hieronder vinden jullie de lessen terug, die jullie op school aangeleerd krijgen. Als je één van de lessen thuis nog eens wilt herhalen, dan kan dat dus! Je vindt de les volledig uitgeschreven in pdf + een voorbeeld van de les op Scratch zelf . Ideaal om te herhalen of als je eens een les zou gemist hebben of als je tijdens de les er wel was met je lichaam, maar niet met je geest 😉

Experimenteer zoveel als je wilt! Probeer van alles en nog wat uit. Keer Scratch binnenste buiten. De boel zal niet ontploffen 🙂

A. SCRATCHLESSEN PDF – beginnersSCRATCHPROJECTOK
5.1 Startles
5.2 Ontdek en experimenteerscratchproject
5.3 Herhaling en delenscratchproject
5.4 Meetkundige figurenscratchproject
5.5 Hoe laat je het potlood schrijven met zijn puntscratchproject
5.6 Het vliegtscratchproject
5.7 Pratende spritesscratchproject
5.8 Dansen met signalenscratchproject
5.9 De x- en y-asscratchproject
5.10 Mouse racerscratchproject
5.11 Uitleg als-dan blokscratchproject
5.12 Scratch en kunstscratchproject
5.13 Google translatescratchproject
5.14 Werken met in- en outputscratchproject
5.15 Raad het juiste nummerscratchproject
5.16 Laat Ripley springenscratchproject
5.17 Pongspelletjescratchproject
5.18 Verkeerslichtscratchproject
5.19 Tafels programmerenscratchproject
5.20 Videodetectie (werkt enkel als je pc een camera heeft!)scratchproject
5.21 Hoe kan je een bal laten stuiteren?scratchproject
5.22 Werken met data: bewegingstussendoortjesscratchproject
5.23 Chronometerscratchproject
5.24 Kleurenpaletscratchproject
5.25 Maak korte scratch opdrachten
5.26 Maak je verhaal interactiefscratchproject
5.27 Hoe maak je een vlot bewegende achtergrond? scratchproject
B. Scratchlessen PDF – GevorderdenScratchprojectOK

6.1 Herhaling en variabelenscratchproject
6.2 Maak je eigen codeblokscratchproject
6.3 Abstractiescratchproject
6.4 Vrije trapscratchproject
6.5 ChatBotscratchproject
6.6 Schietspelscratchproject
6.7 Bootracescratchproject
6.8 Skiënscratchproject
6.9 Ontwijk de ballenscratchproject
6.10 Dot vangenscratchproject
6.11 Blokbrekerscratchproject
6.12 Vind de schat (speelveld zonder code)scratchproject
6.13 Ballonnenprikspelscratchproject
5.26 Maak je verhaal interactiefscratchproject
6.14 3D doolhofscratchproject
6.15 Navigeer je vliegtuigscratchproject
6.16 Mars Helicopter Gamescratchproject
C. Belangrijke weetjes
I. Programmeerinrichting Scratch 3.0
II. Hoe maak je zelf een online Scratch-account aan?
III. Hoe kan je een project opslaan en delen?
IV. Op welke manieren kan je de richting van je sprite bepalen?
V. Hoe kan je je project toevoegen aan de klasstudio? (vragen aan juf Kristel)
VI. De codeblokken van Scratch A + B
VII. Waarvoor dient de vervormtool?
VIII. Hoe bepaal je de kleur bij Uiterlijken?
IX. Wat is het verschil tussen de bitmap- en de vectormodus?

Eén reactie op “Programmeerlessen Scratch”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s